skontaktuj się z Nami!

MAREK

Regeneracja konwerterów

Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego Wrocław

Czym jest i Kiedy naprawiać konwerter?

Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego Wrocław

W języku polskim przemiennik momentu obrotowego (znany również jako konwerter) to sprzęgło hydrokinetyczne między skrzynią biegów a silnikiem.

Ponieważ jest to część zamknięta (niedostępny dla standardowego warsztatu), producenci samochodów nie oferują naprawy tej części, a jedynie wymianę na nową. W zależności od pojazdu cena nowego sprzęgła hydrokinetycznego to 5000 – 8000 zł.

Na szczęście jednak sprzęgło hydrokinetyczne możemy naprawić za ułamek tej ceny. Naprawa przemiennika momentu obrotowego wymaga sporo specjalistycznego sprzętu do jego rozcięcia, pomiaru, montażu, sklejenia pierścienia ciernego, spawania, kontroli jakości i tak dalej.

Podczas zmiany biegu odczuwasz:

- Ślizganie
- Wibracje (tzw. efekt tarki)
- Niepokojące dźwięki
- Wysoka temperatura skrzyni

Zapisane błędy diagnostyczne

P0740 – Awaria sprzęgła przemiennika momentu obrotowego
P0741 – Wydajność obwodu sprzęgła przemiennika momentu obrotowego

JAK NAPRAWIAMY KONWERTERY?

1

 Przekładnia hydrokinetyczna jest opróżniana z oleju za pomocą specjalnej maszyny. Następnie używana jest tokarka ze specjalną ramą do cięcia korpusu.

2

Kolejnym etapem jest mycie części na zimno i na gorąco. Po ocenie uszkodzeń następuje montaż.

3

W zależności od typu turbiny można zastosować gotowe tarcze sprzęgła lub te ostatnie można przykleić specjalną mączką prasową do tłoka. Ten proces jest bardzo ważny, ponieważ wpływ na ten proces ma zarówno temperatura, siła ściskania, jak i czas.

4

Spawanie konwertera musi odbywać się przy jak najmniejszej odchyłce, ponieważ przemiennik momentu obrotowego jest zamocowany bezpośrednio na wale korbowym silnika i obraca się do 6500 obr./min. 

Regenerujemy wszystkie typy konwerterów

Istnieje wiele różnych typów konwerterów. Dla przykładu istnieje około 50 różnych (!!!) konwerterów momentu obrotowego tylko w jednym modelu 5-biegowej skrzyni biegów Mercedesa (722.6). Podobny rząd wielkości (dwadzieścia różnych modyfikacji) dotyczy każdego typu skrzyni biegów.

Jeśli posiadamy na stanie konwerter o tym samym numerze części, proces nie potrwa dłużej niż wykręcenie tulei, która wymaga naprawy i upewnienie się, że jest ona zdatna do regeneracji. W takim przypadku czas oczekiwania wynosi kilka godzin. Jeśli jednak nie ma dokładnie takiego samego typu sprzęgła, czas oczekiwania może wynieść do kilku dni roboczych.

skontaktuj się z Nami!

MAREK

Regeneracja konwerterów